• Gratis verzenden vanaf €75,00
  • makkelijk betalen
  • goede kwaliteit
  • maatwerk mogelijk

Garantiebepalingen

1. Artikel defect ontvangen

Is het artikel beschadigd bezorgd? Meld je klacht dan via ons contact formulier of per email (info@topcreaties.nl).

2. Garantieperiode

Heb je bij ons een product gekocht en gaat deze binnen een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van de klachten onze algemene voorwaarden. Deze zijn te vinden op onze website. De garantie periode die wij geven op onze meubelen bedraagt 3 maanden.

3. Gegronde klacht

Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • onredelijk gebruik 

  • gebruik voor commerciële doeleinden 

  • gevolg door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik 

  • onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden

  • schade welke is ontstaan tijdens het zelf vervoeren van de producten

  • schade welke is ontstaan tijdens het naar binnen brengen / op zijn plaats zetten van de meubels

  • door professioneel gebruik, horeca, kantoor enz. 

  • het werken van hout (meer informatie hierover bij punt 4.) 

  • krom trekken van hout 

  • het kraken van het hout

  • het verschijnen van hars 

4. Geen garantie op het werken van het hout of het verkleuren van hout

Gezien het gaat om houten producten willen wij erop wijzen dat het hout kan gaan werken. Wij geven geen garantie op het eventuele werken, krimpen of kromtrekken van het hout.

Kleurverschillen, noesten, haar- en krimpscheuren en "werken" zijn eigenschappen welke inherent zijn aan hout.

Kraken kan voorkomen door het werken van het hout, logischerwijs valt dit ook niet onder onze garantie. 

Het kan voorkomen dat het hout iets krimpt en dat er naden ontstaan. Het hout zal ook weer uit kunnen gaan uitzetten bij verandering van de luchtvochtigheid. Dit hoort bij echte houten producten. Wij geven hier geen garantie op. 

 

Tevens kunnen wij geen garantie geven op het verschijnen van hars. Wel doen wij ons uiterste best om eventuele hars plekken bij voorbaat tussen het hout uit te zagen. 

 

5. Zelf monteren of bewerken

Indien je ervoor kiest om een product zelf te monteren, kunnen wij hier geen garantie op geven.

De garantie op onze producten vervalt door de zelfmontage.

Mocht je een product zelf behandelen of bewerken met een verf, beits enz dan vervalt de garantie op het product. 

 

6. Een klacht of reparatie melden

Dit kan per e-mail, binnen 14 dagen onder vermelding van  je ordernummer. Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Onze gegevens:

• E-mail adres:  info@topcreaties.nl graag onder vermelding van je naam en order nummer. Wij zullen je klacht of reparatie z.s.m. na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.

 

7. Duur van een reparatie

De duur van een reparatie (omruiling) proberen wij altijd binnen 30 werkdagen op te lossen. 

 

8. Gepersonaliseerde producten

Omdat gepersonaliseerde producten speciaal voor jou gemaakt worden, is het niet mogelijk deze te retourneren. Ben je toch niet tevreden met het product (heb je bijvoorbeeld een typefout gemaakt)? Neem dan even contact met ons op. Dan kijken we samen hoe we dit op kunnen lossen.

Uiteraard bieden wij wel dezelfde garantie op gepersonaliseerde producten als op onze andere producten. Komt een gepersonaliseerde product dus bijvoorbeeld beschadigd aan, neem dan contact met ons op door het contactformulier in te vullen of ons een email te sturen naar info@topcreaties.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op voor een oplossing.